Acuze dure de la Drăguşanu pentru Chitic: „Deşi era primar, a semnat ca director la Urbtrans pentru staţii de 6-7 ori mai scumpe decât preţul pieţei!”

 

dragusanu-1

Candidatul ALDE pentru Primăria Piatra Neamţ, Cătălin Drăguşanu a aruncat acuze foarte dure spre primarul interimar Dragoş Chitic. Pornind de la un articol publicat în presa locală – în care se face vorbire de un contract cu beneficiar Urbtrans, unde la „director” semnează Dragoş Chitic într-o perioadă în care era deja în fruntea Primăriei  – Drăguşanu l-a provocat pe primarul interimar să răspundă la mai multe întrebări prin care să clarifice suspiciunile pe acest subiect. 

„Posibila stare de incompatibilitate: şi primar interimar şi director la Urbtrans” 

„Un subiect deosebit de important, pe care nu m-aș fi gândit să-l abordez, dar am văzut, astăzi, într-un ziar nemțean, un ziar care cred eu că este cât se poate de respectabil, un articol care se numește «Un contract cât o demisie pentru Dragoș Chitic». Este legat de faptul că domnul Dragoș Chitic, din calitatea sa de președinte al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Urbtrans, a semnat un contract de execuție a unor stații de autobuz, de troleibuz, pe raza municipiului Piatra-Neamț. Nu vreau să discut despre starea, posibila stare de incompatibilitate la care s-a supus domnul Chitic prin semnarea unui astfel de contract, având funcția și de viceprimar cu atribuții de primar. Deci, prin urmare, orice fel de autorizație de construcție ar fi venit tot către dumnealui spre semnare. Nu vreau să mă refer nici la starea de conflict de interese la care s-a supus domnul Chitic, ci aș vrea să mă refer la un alt aspect. 

Aș vrea să scot în evidență modul în care domnul Chitic susține cheltuierea banului public. Din acest contract și din procesul verbal pe care l-am văzut, reiese în ziar că s-a contractat execuția unor stații de autobuz, în speță stațiile Adridan, Piața Dărmănești, Maelvi, Orion, Calea Romanului Metalo și Speranța. Acest contract a fost făcut în luna ianuarie a anului 2016, dar cu toții știm că aceste stații existau din înainte de 2016, dinainte de procesul verbal de constatare a executării acestor stații care este făcut în aprilie. Teoretic ar fi trebuit înlocuite aceste stații. Nici acesta nu este aspectul pe care vreau să îl scot în evidență, ci vreau să arăt conform acestui articol că pentru execuția acestor 7 stații s-au cheltuit  91.000 lei, adica aproximativ 13.000 de lei pe stație, în euro aproximativ 3000 de euro pe stație”, a acuzat Drăguşanu.

„Mai scumpe de 6 ori decât preţurile cerute pe siteurile de profil”

„Am văzut cu toții aceste stații, știm cum arată, sunt foarte simple din punct de vedere constructiv. Sunt prevăzute cu 3 băncuțe pe care înțeleg că dumnealor le numesc alveole, eu aș fi înțeles altceva prin alveole, dar probabil este problema specialiștilor.

M-am uitat însă pe site-urile de profil, căutând cât poate costa o astfel de stație. Repet o stație simplă din punct de vedere constructiv, am găsit pe majoritatea site-urilor de profil că o astfel de stație costă între 2000-2500 de lei.

De ce a plătit domnul Chitic și asociația de dezvoltate A.D.I UrbTrans sume de 6 ori mai mari pentru astfel de stații eu nu pot să răspund, însă îl rog public pe domnul Chitic să răspundă la această întrebare.

Bănuiala noastră este următoarea. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară UrbTrans colectează o taxă de la fiecare transportator, de pe raza județului Neamț… O taxă care ar trebui să se ducă pentru investiții pentru infrastructura pentru transport călători, însă această taxă este destul de mare, care în urma colectării ajunge la câteva miliarde, vorbesc de lei vechi, bani care trebuiau cheltuiți rapid având în vedere că este și an electoral și bineînțeles că modul cel mai ușor de a-i cheltui era să contractezi pe bani publici, lucrări de 6-7 ori mai mari decât valoarea reală a pieții. Trebuia să existe certitudinea că o parte din acești bani se pot întoarce ușor înapoi.

Cumperi produse la prețuri de 6-7 ori mai mari, pentru a avea convingerea că diferența de la valoarea reală o poți împărți cu cel cu care ai contractat. Eu aș vrea să îl întreb pe domnul Chitic de ce s-a întamplat acest lucru, ce rațiuni au stat la baza contractării unor lucrări simple la preț de 6-7 ori mai mare decât prețul pieței. Aș vrea să existe un răspuns la această întrebare”, a mai spus Drăguşanu.

Deşi conferinţa de presă susţinută de candidatul ALDE a avut loc la ora 13, până la ora redactării acestui articol (21.30), Dragoş Chitic nu a remis niciun punct de vedere cu privire la acuzaţiile ce i-au fost aduse.
În măsura în care va dori să clarifice aceste aspecte, VESTEA îi stă la dispoziţie.

One thought on “Acuze dure de la Drăguşanu pentru Chitic: „Deşi era primar, a semnat ca director la Urbtrans pentru staţii de 6-7 ori mai scumpe decât preţul pieţei!”

  • May 23, 2016 at 5:13 am
    Permalink

    Oare cetatenii urbei au uitat ca domnul CHITIC a fost, este si va fi marioneta lui GHEORGHE STEFAN ?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *